بهداشت فردی چیست

donya-k

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

بهداشت فردی چیست
بازديد : 117

 


بهداشت فردی چیست

بهداشت فردی شامل عاداتی است که افراد به طور روزمره آنها را برای سلامت خود انجام می دهد که شامل مواردی به شرح ذیل می باشد :

رفتن به حمام برای شستشوی بدن به طور روزانه که ممکن است این امکان وجود نداشته باشد، مثلا زمانی که افراد در سفر باشند یا دچارکمبود آب هستند.در این صورت می توان با یک اسفنج یا پارچه مرطوب بدن را شستشو داد .
مسواک کردن دندان ها حداقل یک بار در روز. مسواک زدن دندان ها بعد از هر وعده بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری لثه و پوسیدگی دندان می باشد. بعد از صبحانه و بلافاصله قبل از رفتن به خواب، حتما دندان ها را مسواک بزنید .
شستن موها با صابون یا شامپو حداقل یکبار در هفته
بعد از رفتن به توالت، دست ها را با صابون بشویید.
قبل از تهیه یا غذا خوردن دست ها را با صابون بشویید. در طول فعالیت های روزمره مانند کار و بازی، میکروب هایی ممکن است به دست ها و زیر ناخن ها برسد. اگر میکروب ها قبل از غذا یا خوردن غذا شسته نشوند، ممکن است به غذا رسیده و وارد بدن شود.
تعویض لباس و پوشیدن لباس تمیزبهتر استلباس ها باصابون شسته شودو با تابش خورشید خشک شود زیرا اشعه خورشید برخی از میکروب ها و انگل ها را از بین می برد.
در صورتی که سرفه یا عطسه می کنید از دیگران دور شوید جلوی بینی و دهان خود را با دستمال بگیرید. اگر این کار انجام نشود، قطره های حاوی مایع حاوی میکروب ها از بینی و دهان در هوا پخش می شود و دیگران می توانند آن را نفس بکشند یا قطرات می توانند بر روی غذا بروند و غذا و هوا را آلوده کند.
از دستمال های حوله ای به صورت مشترک استفاده نکنید زیرا باعث رشد نوعی باکتری به نام میکروارگانیسم های تراخم می شود که باعث عفونت های چشم می شوند

منبع:arakmu.ac



می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف